پیش رویم بگشا پنجره ی تا از آن پنجره پرواز کنم روحم از قید تن آسوده شود هستی دیگری آغاز کنم
تاریخ : شنبه 92/10/28 | 11:4 صبح | نویسنده : وستا

غار قوری قلعه، بزرگ ترین غار آبی خاورمیانه با پیشینه 65 میلیون سال است؛ که در استان کرمانشاه قرار دارد. این غار در 25 کیلومتری شهر روانسر، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر - پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است.

درازای این غار 12 کیلومتر و ژرفای آن 3140 متر است و به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی، ملی ایران، به ثبت رسیده‌است. در سال 1355 یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال 1356 گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی بخشهایی از غار را بطول پانصد و پنجاه متر بررسی و اکتشاف کردند. در دهه 1360نیز گروهی از غارنوردان کرمانشاهی بخشهای جدیدی از غار را تا عمق بیش از سه کیلومتر اکتشاف و شناسایی کردند.

پارسال تابستان، با بچه ها سفری یک روزه داشتیم به کرمانشاه و از غار قوری قلعه هم دیدن کردیم ... غار فوق العاده ی هست و  ورودی آن نسبت به غار علیصدر ناچیز و به قول خودمان مفت...

صبح زود از همدان حرکت کردیم و صبحانه را پایین بیستون خوردیم .. برای ناهار رسیدیم غار ..

فضای سبزی بود که میشد به راحتی اونجا استراحت کرد و ناهار خورد ..

ناهار خوردیم .. عکس یادگاری گرفتیم ... بعد از ناهار هم رفتیم برای بازدید از غار

غار بسی طولانی و زیبا بود

ولی خوب تا آخر نتونستیم بریم ..

چون یکی از بچه ها حالش بد شد ... مجبور شدیم برگردیم

این بار که بخوام برم .. تنهایی میرم

واقعا ارزش یک بار دیگر رفتن را دارد این غار

چند تا عکس به صورت تصادفی انتخاب کردم

بخاطر چینش ضعیف و نامرتبش هم ببخشید و بذارید پای تنبلیم :)